פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
פסיכולוג בתל אביב

פסיכולוג בתל אביב

פסיכולוג בתל אביב

מכון תל אביב לפסיכותרפיה מציע סוגים שונים של טיפול פסיכולוגי עבור קשיים רגשיים שונים, כגון קושי בביטחון עצמי ודימוי עצמי, קושי ביצירת קשר זוגי, קשיים ומשברים בזוגיות, דיכאון, חרדה, רגשות מודחקים, רצון להכיר את העצמי טוב יותר, ליווי להגשמה עצמית ועוד.

אנו מאמינים ביכולות הריפוי הפנימיות של כל אחת ואחת. באמצעות עבודה משותפת והכוונה מקצועית תוכלו להתמודד עם הקשיים הרגשיים שמכבידים עליכם ולצאת לדרך חדשה.

אם אתם זקוקים לפסיכולוג קליני בתל אביב, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ.

אנו רואים בטיפול הפסיכולוגי מרחב בטוח ואישי, בו תוכלו לפרוק, לשתף, להתבונן לעומק ולקבל כלים מהותיים ויעילים שיעזרו לכם להתמודד עם סיטואציות וקשיים רגשיים.

מעוניינים שנצור קשר?

למי מיועד טיפול פסיכולוגי?

עולם הטיפול הרגשי הינו ענף ומורכב מרבדים שונים המתייחסים לנפש האדם. לכן, גם טכניקות הטיפול שפותחו במהלך השנים אינם ספציפיות לקהל יעד מסוים, וכל אחת משיטות הטיפול באה במטרה לתת מענה לקושי רגשי או התנהגותי אחר.

יתר על כן, גישתו של מטפל הינה סובייקטיבית פעמים רבות. לכן, ניתן לומר כי לכל אדם מתאים טיפול אחר המותאם לצרכים האישיים שלו ולדרך בה הוא מסוגל או מעוניין להתמודד עם הקשיים שלו.

בעבר נהוג היה לפנות לטיפול פסיכולוגי בעיקר על מנת לפתור משברים רגשיים או בעיות התנהגותיות שגורמים לתחושת אי נוחות ופוגעים בתפקוד היומיומי – קשיים בזוגיות, משברי אמון, חרדות, פוסט טראומה, קשיי הסתגלות, התנהגות אובססיבית וכפייתית, הפרעות אלימות ועוד.

עם זאת, בשנים האחרונות הטיפול הפסיכולוגי הפך להיות כלי מרכזי לפיתוח מודעות עצמית והתבוננות מחודשת על מטרות ויעדים בחיים. בעידן בו אנו חשופים למגוון אדיר של שינויים וגירויים באופן קבוע, רבים מחפשים משמעות חדשה לחייהם, ומבקשים להסתכל פנימה אל תהליכים שהם עוברים בחייהם על מנת לנסות ולשפר את אורחות החיים שלהם, להשיג מטרות עתידיות, לבנות כלים לחיזוק האני העצמי ועוד.

טכניקות טיפול מודרניות עוזרות לרבים למצוא כיוון חדש בחייהם ולמצוא מסלול מתאים יותר.

טיפולים רגשיים והתנהגותיים

בטיפולים הפסיכולוגיים בתל אביב ובקליניקות הפרוסות ברחבי הארץ, אנו מטפלים במגוון הפרעות נפשיות ובעיות רגשיות שצצים כתוצאה ממשברי החיים, טראומות, הפרעות התנהגותיות ועוד. הבעיות הרגשיות מלוות בתסמינים קליניים ורגשיים של חרדה, עצב ודיכאון, תחושות כעס ותסכול, וכן הפרעות בשינה, התפרצויות זעם אלימות או התנהגות אובססיבית.

על מנת להתמודד עם אלו, אנו מציעים מגוון טיפולים המבוססים על טכניקות טיפול ידועות ומוכחות. טיפול בחרדה, טיפול בדיכאון וחרדה חברתית, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, טיפולים זוגיים וגם טיפולים לילדים ומתבגרים.

טיפול פסיכודינמי

הטיפול הפסיכודינמי המודרני מושתת על העקרונות שהתווה פרויד (אבי תורת הפסיכואנליזה) במאה ה-19. כיום, קיימים זרמים רבים היוצאים מתוך סוג טיפול זה, ומרבית הטיפולים הפסיכולוגיים בקליניקות הם תולדה של הטיפול הפסיכודינמי.

במרכזו של כל טיפול עומד עיקרון קיומם של רבדים תת-מודעים אשר מחלחלים אל נפש האדם ויוצרים קונפליקטים פנימיים וקשיים רגשיים. בעזרת כלים דינמיים (בעיקר שיח מול הפסיכולוג) מועלים לאוויר הקשיים הרגשיים, תחושות ההדחק וחוסר האונים על מנת לנסות ולזהות יחד את שורש הבעיה ולהעניק כלים להתמודד עם אותם קשיים רגשיים.

תפקידו של הפסיכולוג הוא ליצור קשר עם המטופל, דרכו יוכל להעניק לו גישות חשיבה חדשות שלא היה מודע להן, לעורר את התת מודע שלו ולעזור לו בהתמודדות עם המשבר, תוך שהוא מנסה להבין את הרקע הנפשי ממנו הוא מגיע, בדגש על יחסיו עם הוריו וסביבתו הקרובה. על ידי ניתוח רגשי של האדם ובחינת אירועי העבר שלו ניתן להבין בצורה ברורה יותר אילו אירועים עיצבו והשפיעו על חייו, וכך לנסות לשנות את דפוסי ההתנהגות הבעייתים והרגשות שמקשים על חייו.

הטיפול הפסיכודינמי עוזר בהתמודדות עם מגוון בעיות:

טיפול בדיכאון: באמצעות הקשר שנוצר בין המטופל והמטפל ניתן לזהות בצורת שיח את הגרעין הנפשי של האדם ממנו התפתחו הפרעות דיכאוניות, במידה והדיכאון מקורו במניעים רגשיים ולא בגורמים גנטיים.
הדיכאון יכול להגיע על רקע של טראומות מן העבר, קשיים חברתיים, ריחוק חברתי ועוד.

התמודדות עם בעיות דימוי עצמי: הטיפול הפסיכולוגי עוזר להבין מהם הגורמים שיצרו מלכתחילה את בעיית הדימוי העצמי: קושי חברתי, יחסים לא תקינים בתוך המשפחה, כיצד התגבשה הזהות העצמית של המטופל בתור ילד ועוד.

טיפול בחרדה: שם כולל למגוון קשיים רגשיים מהם סובלים רבים: חרדה חברתית, חרדה כתוצאה מאירוע טראומתי (פוסט טראומה, מוות של קרוב…), התקפי חרדה תכופים, מחשבות טורדניות ועוד.

טיפול CBT

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (טיפול CBT) מהווה זרם טיפולי מעשי יותר בהשוואה לטיפול הפסיכולוגי הקלאסי. אם הטיפול הקלאסי מרכזו בשיחה ובקשר שנוצר בין המטופל והפסיכולוג, בטיפולים קוגניטיביים-התנהגותיים קיים דגש רב יותר על שימוש בטכניקות מעשיות ותרגולים הניתנים למטופל על מנת להתמודד עם הקשיים הרגשיים בחייו.

הטיפול מאפשר התמודדות עם מגוון בעיות של דיכאון, חרדה, דימוי עצמי נמוך, טראומה, וכן טיפול בקשיים התנהגותיים כמו OCD, הפרעות כפייתיות, קשיי ריכוז אצל ילדים ומבוגרים, התפרצויות כעס ועוד.

הטיפול נחשב לקצר מועד, במהלכו מוצעות למטופל טכניקות לתרגול בהתאם לאפיון ההתנהגותי המקדים שנעשה לו בקליניקה. הטכניקות עוזרות בהפחתת ההתנהגות הבעייתית שיוצרת את הקושי הרגשי, וכן חושפות את המטופל לדפוסים הבעייתים באורח החיים שלו שעד כה לא היה מודע אליהן או קשה היה לו לשלוט בהן.

טיפול פסיכיאטרי

טיפול פסיכיאטרי בהגדרתו הוא טיפול בבריאות הנפש הנעשה על ידי רופא פסיכיאטר, ולעיתים נעשה בו שימוש בתרופות. הרופא פסיכיאטר מורשה לתת למטופליו מרשמים לתרופות לצורך התמודדות עם הקשיים הרגשיים שהם מגלים.

בדרך כלל, מטפל הפסיכיאטר במצוקות רגשיות חריפות, שמלבד הקושי בהתמודדות הרגשית עמן הן גם מובילות לקושי בתפקוד ותסמינים תכופים המחייבים התערבות.

התרופות הפסיכיאטריות באות במטרה לעזור למטופל לנהל שגרת חיים תקינה ולמתן את הופעת התסמינים ועוצמתם. הטיפול התרופתי מגוון ויכול להיות קשור בהפרעות דיכאון, מאניה דפרסיה, תרופות ל-OCD, מחשבות אובדניות, בעיות קשב וריכוז ועוד.

מתי מומלץ לפנות לטיפול אצל פסיכולוג?

מטרת הטיפול הפסיכולוגי הוא לתת מענה לצרכים הרגשיים של המטופל, ולנסות ולעזור לו להתמודד עם קשיים רגשיים ובעיות נפשיות המפריעות לתפקוד היומיומי שלו.

אם אתם חשים שאינכם מצליחים להתאים את עצמיכם לסיטואציה חדשה בחיים, אתם חווים קשיים בתפקוד הרגשי, חוסר אונים, ייאוש, תחושת ריקנות, מצוקה עקב אירוע חד פעמי או תקופה לא פשוטה, צורך בשיתוף גורם חיצוני ועוד, מומלץ לפנות לפסיכולוג להמשך ייעוץ והכוונה ממוקדים יותר.

טיפול פסיכולוגי בתל אביב: מכון ת״א לפסיכותרפיה

אנו מציעים מגוון שירותי טיפול: טיפול פסיכודינמי על ידי פסיכולוג קליני, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) לקשת רחבה של קשיים רגשיים והתנהגותיים, טיפולים פסיכיאטריים, פסיכולוג לילדים ובני נוער, טיפול זוגי, כמו גם מגוון סוגי אבחונים: אבחון דידקטי, אבחון פסיכודידקטי וגם אבחון פסיכולוגי.

הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר להתייעצות לגבי סוג הטיפול הפסיכולוגי המתאים עבורכם. נשמח לעזור בכל שאלה והכוונה, ומתן הסבר לגבי הטיפולים ושיטות הטיפול בהן אנו משתמשים במכון.

צוות המומחים המקצועי של המכון מתמחה בטיפולים פסיכולוגיים בתל אביב ובמקומות אחרים בפריסה ארצית. הצוות יוכל לתת מענה למגוון קשיים נפשיים, בסביבה נעימה ומקבלת, תוך מתן דגש על שמירת הפרטיות ויצירת מערכת אמון ופתיחות מלאה מול המטפל. צוות הפסיכולוגים והפסיכיאטריים המומחים העובדים במכון בעלי ניסיון וידע במתן מגוון פתרונות, הן למבוגרים והן לילדים.

במידה ואתם זקוקים לקבלת טיפול פסיכולוגי בתל אביב, הנכם מוזמנים לפנות אלינו למכון תל אביב לפסיכותרפיה למתן עזרה ומענה.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר