פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
טיפול בהפרעת חרדה
פסיכולוג לטיפול בחרדה – חדרה, פרדס חנה, עמק חפר והשרון

פסיכולוג לטיפול בחרדה – חדרה, פרדס חנה, עמק חפר והשרון

איתמר פסקל פסיכולוג קליני

שלום ונעים מאוד, שמי איתמר פסקל, פסיכולוג קליני ומדריך, מטפל שנים רבות בתחום פוביות וחרדות שונות.

אנסה לפרט ולדייק מהי חרדה וכיצד היא מתבטאת ואיך ניתן לעזור לכך בטיפול פסיכולוגי.

חרדה היא למעשה פחד ודאגה מול סכנה שהנפש חשה, בין היא אמיתית או מדומיינת. התחושה הסובייקטיבית של הסכנה אמיתית ומוחשית אך פעמים רבות מגלים שלמעשה זו היתה אזעקת שווא שחוזרת שוב ושוב ומעלה את החרדה. חרדה יכולה ממש להוות סבל של ממש, להטריד ולהציף, ליצור מתח ואי שקט במהלך היום והלכה לעשה להוריד את איכות החיים באופן משמעותי.

ישנן סוגי חרדות שונות, החל מחרדה כללית יותר וכלה בחרדות ספציפיות כגון חרדת טיסה. ההתמודדות עם חרדה יכולה להיות מתישה ולא פשוטה וחשוב לקבל כלים נכונים על מנת להתמודד נכון עמה.

יכולה להיווצר שפה פנימית לאדם, שפה הכוללת נסיונות שליטה, נסיונות להרגעה, נסיון להיזהר ממשהו שאיני יכול לשלוט בו, מלווה בתחושת חוסר אונים ותסכול ולכן ההתמודדות עם חרדה בצורה טובה יותר כה חשובה.


לקביעת טיפול פסיכולוגי לחרדות באיזור חדרה, פרדס חנה, עמק חפר, השרון והסביבה, צרו קשר:


טיפול בחרדה והתקפי חרדה: איתמר פסקל מסביר

טיפול CBT לחרדה

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא אחד הטיפולים הפסיכולוגיים היעילים יותר להתמודדות עם חרדה בשל הסיבה שהוא עוסק בקשר בין מחשבות תוכן של החרדה, רגשות שהחרדה מעלה והשפעתן על התנהגות. החיבור בין מרכיבים אלו והבנתם יכול לתרום להבין כיצד חרדה משפיעה עלינו וכיצד ניתן להתמודד איתה טוב יותר.

טיפול CBT הוא טיפול ממוקד, מגובש, העוסק בחרדה עצמה ובמתן כלים להתמודדות עימה, בטיפול זה נבחן יחד באופן מפורט ומעמיק מהם דפוסי החשיבה שמאפיינים את החרדה וכיצד הם משפיעים.

נלמד לשלוט טוב יותר במחשבות ובהתנהגות באופן שיתן יותר תחושה של שליטה ופחות תחושה של חוסר אונים מולה.

אנו נלמד מהן ההימנעויות השונות שנוצרות כתוצאה מהחרדה, הימנעויות שמרגיעות בטווח הקצר אך משמרות את המצב ומורידות את איכות החיים על ידי הגבלות כלשהן.

נלמד מהם דפוסי חשיבה לא רציונאליים שמובילות אותנו למחשבות חרדתיות וכיצד ניתן לראות דברם בפרופורציות טובות יותר באופן שנולם ומתאים למציאות.

נבין יחדיו כי הנחות שונות שעליהן מתבססת החרדה לעיתים אינן נכונות או מדוייקות, וננסה להבנות מחדש את החשיבה על מנת לא לתת פרשנות לאירוע באופן שאינו מתאים.

טיפול דינמי בחרדה

הטיפול הדינמי הוא טיפול מעמיק יותר ומתבונן על האדם בכללותו, כלומר על גורמים עמוקים יותר בנפש, חלקים שאינם מודעים, דרכם ננסה להתבונן ולראות כיצד הדברים קשורים ומחוברים ומה ההשפעה שלהם על הנפש.

במהלך טיפול פסיכולוגי בחרדה אני בדרך כלל משלב בין טיפול CBT לבין טיפול דינמי על מנת לתת את המענה הטוב יותר להתמודדות טובה יותר על החרדה. אני מתאים את עצמי לאדם שנמצא מולי ומנסה לעזור בצורה הטובה ביותר שמתאימה מבחינה מקצועית.

שילוב טיפול תרופתי לחרדה

במהלך הטיפול בחרדה עולה לעיתים השאלה האם מתאים טיפול תרופתי לחרדה כגון תרופות SSRI ותרופות SNRI. יש לי ניסיון רב עם תרופות אלו, אמנם איני רופא ואיני רשאי לספק מרשם רפואי, אך אנו יכולים לדון יחדיו האם נפשית ורגשית מתאים להתחיל טיפול מסוג זה, האם יש קושי רגשי בנושא וכדומה.

מהכרותי ונסיוני עם טיפולים תרופתיים פסיכיאטריים קיים מרכיב נפשי שמלווה טיפול זה, במיוחד בנושא חרדות, טיש לתת תשומת לב מסויימת לנושא זה בשיח הטיפולי.

טיפול פסיכולוגי בחרדה

אני מזמין אתכם ליצור עימי קשר טלפוני, לברר לגבי טיפול בחרדה עימי, להגיע לפגישה ראשונה ולברר האם מתאים לכם להתחיל תהליך והאם קיים בינינו החיבור המתאים.

טיפול פסיכולוגי מסוג זה, השם דגש על טיפול CBT או טיפול דינמי או שילוב בין שניהם, מאפשר מרחב טיפול גמיש המתאים עצמו לאדם ורואה את המורכבות של הנפש.

מוזמנים ליצור עימי קשר טלפוני או דרך הוואטסאפ.

לקביעת טיפול פסיכולוגי לחרדה באיזור פרדס חנה, חדרה, עמק חפר, השרון והסביבה, צרו קשר:

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר