פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
פסיכולוגיה ארגונית
ייעוץ ותמיכה לעובדים בחברות וארגונים

ייעוץ ותמיכה לעובדים בחברות וארגונים

EAP - Employee Assistance Programs
דיסתימיה

עובדים רבים מתמודדים עם אתגרים ולחצים נפשיים, הן בתוך סביבת העבודה שלהם והן בסביבתם הביתית. קשיים לא מטופלים עלולים לפגוע ברווחה הנפשית ובהתאם לכך לגרוע מביצועי העבודה והתפוקה שלהם.

תוכניות ייעוץ ותמיכה לעובדים נותנות מענה לאתגרים אלו על ידי סיוע ותמיכה נפשית לעובדים ומנהלים, במטרה לטפח את העובדים ומתוך כך להפיח חיים ב"נפש" הארגון, ולייעל את הצלחתו.

שירותי הסיוע והתמיכה נבחרים בהתאם לצרכיו הייחודיים של כל ארגון וארגון ויכולים לכלול החל מסדנאות, ימי עיון והרצאות לעובדים בנושאים רלוונטיים, ועד לטיפול רגשי פרטני, טיפול משפחתי וזוגי, התערבות בעת מצבי משבר ועוד.

מעוניינים שנצור קשר?

מה כולל הייעוץ?

במהלך השנים האחרונות אנו רואים עלייה במקרים בהם עובדים, בדגש על אלו המועסקים בתפקידים תובעניים ועתירי אחריות ולחצים, סובלים ממצבים של דיכאון או לחץ תעסוקתי, אשר פוגעים משמעותית בתפקוד התעסוקתי שלהם. ולכן, אנו שמים דגש רב על פיתוח דרכים לסייע לעובדים ולמנהלים גם במצבים רגישים אלה.

בנוסף, ניתן גם ייעוץ וסיוע לעובדים בהתמודדות עם קשיים וקונפליקטים בסביבת העבודה וכן עם בעיות אישיות (למשל: בעיות זוגיות, או בעיות רגשיות, שעלולות לפגועבסביבת העבודה שלהם.

תוכניות הייעוץ לעובדים (EAP) כוללות גם התערבויות בזמנים של חירום, כמו למשל בעת מתקפות טרור, מצבים ביטחוניים חריגים או אפילו מצבים בריאותיים שונים, שהינם חלק מהמציאות לצערנו.

באילו מצבים כדאי לשקול ייעוץ לעובדים?

  • מתחים ואווירה שלילית בסביבת העבודה וביחסים הבין-אישיים בין עובדים. יכול לכלול ביטויים גלויים של ריבים, צעקות ווכחנות, או לחילופין ביטויים סמויים יותר (למשל "שקט סוער" במקום העבודה).
  • קונפליקטים ביחסי עובד-מעביד.
  • תפוקה ויעילות ארגונית נמוכה.
  • מוטיבציה ירודה של עובדים הכוללת איחורים והיעדרויות רבים.
  • הכנסה והטמעה של שינויים ארגוניים שעשויים להשפיע על העובדים.
  • לחצים נפשיים של עובדים ספציפיים אותם רוצה הארגון לשמר.
  • מצבים של שחיקה מקצועית של עובדים ומנהלים.
  • מצבי משבר ארגוניים.
  • מצבי חירום לאומיים.
  • קשיים של מנהלים בניהול ובהובלת צוותים.

איך הייעוץ יסייע לארגון, וכמה זה יעיל?

דרך איתור של גורמים אנושיים שליליים שפוגעים ברווחת הארגון, והכנסה של גורמים מטיבים ובונים במקומם, מאפשרות תוכניות הסיוע לטפח את הרווחה הנפשית של עובדים ודרך כך ליצור סביבת עבודה נעימה ומטיבה יותר עבורם.

סביבת עבודה מטפחת זו תורמת להגברת שביעות הרצון, המוטיבציה ותחושת המחויבות של עובדים לארגון. כתוצאה מכך, התוכנית מאפשרת לכל עובד ועובד לממש את היכולות והפוטנציאל הגלומים בו,והיעילות הארגונית והרווחית של הארגון גדלה בהתאמה.

אכן, מחקרים רבים תומכים ביעילות הייעוץ ומראים כי יישום שלו בארגונים מוביל לירידה בהיקף התחלופה והיעדרויות עובדים, וכן לתפוקה גבוהה יותר של עובדים.

יתרונות נוספים של תוכניות הסיוע והייעוץ לעובדים:

מקצועיות: היועצים הם בדרך כלל מומחים מוסמכים בתחום הבריאות הנפשית.

גישה ישירה ותגובה מהירה: עובדים שמעוניינים בייעוץ, מתקשרים ישירות למשרד הפסיכולוג נותן השירות. פגישת הייעוץ הראשונה מתרחשת תוך מספר ימים ומשבר מטופל באופן מידי.

סודיות: ישנה חובת שמירת סודיות כך שהמעסיק לעולם אינו יכול לדעת מי משתמש בשירות.

ניטרליות: העובד יכול לדבר עם איש מקצוע מכל מקום ובכל זמן שירצה. במקרים בהם נקבעה פגישת ייעוץ, היאתתקיים במשרד הפסיכולוג, מחוץ למקום עבודתו של הפונה.

במכון תל אביב לפסיכותרפיה צוות של פסיכולוגים ומטפלים מנוסים בראשות איתמר פסקל – פסיכולוג קליני, מדריך, מטפל אישי וזוגי, מומחה בתהליכים בין-אישיים.

אנו מנוסים בייעוץ ופתרון מחלוקות ומתחים במקום העבודה, ייעוץ למנהלים ולעובדים בהתמודדות עם אווירה שלילית בעבודה והכנסת גורמים מיטיבים ובונים לצוות העובדים. לפרטים נוספים צרו קשר.

איתמר פסקל פסיכולוג קליני

איתמר פסקל

פסיכולוג קליני, מדריך, מטפל אישי וזוגי, מומחה בתהליכים בינאישיים: פתרון מחלוקות ומתחים במרחב העבודה, ייעוץ למנהלים לגבי מתחים במחלקות\צוותים, התמודדות עם אווירה 'שלילית' והכנסת גורמים מיטיבים ובונים עבור הצוותים.

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר