פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
טיפול במשבר נפשי
טיפול פסיכולוגי בשרון

טיפול פסיכולוגי בשרון

איתמר פסקל פסיכולוג קליני

היי, שמי איתמר פסקל, פסיכולוג קליני ומדריך, ובמסגרת הטיפול אני עוזר לאנשים לקבל ולאהוב את עצמם. התהליך לא תמיד פשוט, אך אני מאמין שבזכות עבודה קרובה ביחד עם המטופל ניתן להגיע לתוצאות יפות וחיבור טוב יותר של האדם עם עצמו.

בהכשרתי המקצועית אני פסיכולוג קליני ומטפל זוגי. את לימודי עברתי בבית הספר לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב. בעברי שימשתי כקצין בריאות נפש (קב"ן) בשירות המילואים.

במסגרת הטיפול אני משלב פסיכותרפיה עם תחום הגוף והנפש ושימוש בטכניקות Mindfulness (בעברית – קשיבות או מודעות קשובה). כאשר מדובר בטיפול פרטני במרחב האישי, אני מעניק תמיכה ביכולת ההתפתחות והצמיחה האישית, וטיפול במגוון רחב של קשיים, לדוגמה: קשר זוגי, משברים מהותיים בחיים, פחד וחרדה, טראומות ודיכאון.

אני מאמין שבאמצעות טיפול נכון כל אדם באשר הוא יכול להגיע לתוצאות.


לקביעת פגישה עם פסיכולוג בשרון והסביבה, צרו קשר:


על מפגשי הטיפול עם פסיכולוג: מתי מומלץ להגיע לטיפול?

באמצעות הטיפול הנפשי, הן במישור האישי והן במישור הזוגי ניתן להגיע להכרה שלמה ונוכחת יותר בחיים עם הנפש תוך כדי עבודה על הציפיה הפנימית שלנו מעצמנו לבין המציאות כפי שהיא.

במסגרת הטיפול האדם מתבונן פנימה אל עצמו על מנת שיוכל להסתכל באופן טוב יותר על האופן בו הוא חי והתגובה של הסביבה אליו.

רובנו מופעלים על ידי מנגנונים פנימיים באופן מחזורי שוב ושוב. מנגנונים אלו משמשים אותנו כהגנות. להגנות אלו עשויה להיות היסטוריה ארוכה המתבססת על דפוסים שאימצנו לפני זמן רב. גם עם הנחיה מקצועית העבודה הפנימית הזו איננה קלה ודורשת הסרה של אותה חומה פנימית אשר הצבנו במטרה שתגן עלינו.

למרות הקושי, הניסיון שלי כמטפל לימד אותי שבסופו של דבר תהליך זה עוזר לשפר את הביטחון העצמי והיכולת לסמוך על עצמנו, להטיב עם הנפש, להתפתח ולצמוח בכל תחומי החיים. במסגרת התהליך נלמד להכיר שוב ביכולות והאיכותיות הייחודים לנו מבלי שהמגבלות והמגרעות שניצבים לצידן "יתקעו" אותנו.

במסגרת הטיפול אני מקבל כל אדם באשר הוא מבלי לשפוט או לבקר (בשונה מחיי היום היום). יחד עם זאת, עלי להראות זאת באופן כנה ומלא את מה שאני רואה ומתרשם ממנו תוך כדי השיח מבלי להסתיר דבר מן המטופל.

טיפול נפשי אינו תמיד קל: הצורך בכנות והקושי בה

השיח המתפתח בין המטופל לבין המטפל במסגרת הטיפול הנפשי הוא שיח קרוב ואישי המתאפיין בכנות וישירות, כאשר כל מטופל מתקדם במסע הנפשי בקצב שלו. מסע זה מאפשר לגדול, לצמוח ולהכיר את עצמנו טוב יותר מבפנים כלפי חוץ ואל העולם. כאשר נכיר ונעמיק בסיפור חיינו נוכל לבטוח בעצמנו וביכולות שלנו בכלל תחומי החיים ולחיות באופן מיטיב ושלם.

באישיות של כל אחד מאיתנו ישנם חלקים חזקים וחיוביים לצד חלקים פחות נעימים. הכרה זו חייבת להיות תנאי מקדים לטיפול. ההבנה של המסע או הדרך אינה זהה לאופן בו אנחנו חווים ומרגישים אותו על בשרנו: גם אנשים "חזקים" מוצאים לעיתים קושי להתמודד אל מול נושאים אינטימיים כגון יחסיים בין אישיים, הורות ומיניות.

התהליך כאמור אינו פשוט, אבל לאט לאט ובהדרגה נגשר על הפער בין מי שאנחנו לבין מי שהיינו רוצים להיות. מסע זה הוא מסע של גילוי עצמי והתעמקות בדפוסים מן העבר העלולים להפריע לנו לעבור אותו.

שיח זה אינו קל ולכן מטרת המטפל היא לעזור ביכולת לגשר על הפערים הללו באופן מקצועי, מקבל ומבלי לשפוט. אחרת תיתכן הצפה רגשית גדולה מדי שהנפש אינה תמיד מסוגלת להכיל אותה.

כמה זמן לוקח הטיפול הפסיכולוגי?

המטופל צריך לתת אמון בטיפול וליצור שפה משותפת עם המטפל. ההגעה לרבדים עמוקים שנמצאים מתחת לפני השטח והסרת השכבות שבדרך, לוקחת זמן, ועל אחת כמה וכמה כאשר רוצים ומעוניינים לבצע באמצעותם שינוי פנימי. מילות המפתח היא סבלנות ועקביות.

עם זאת, קיימת גם אפשרות לטיפולים קצרים על רקע של פתרון נושאים ממוקדים כגון קשרים בין אישיים.

מטופלים רבים עוברים מספר "פאזות" של טיפול כאשר גם לאחר ההטבה הראשונית הם מגלים צורך לחזור ולהמשיך את התהליך שכבר התחיל, אך להגיע למרחבים נפשים עמוקים ורחבים יותר מאשר היה ניתן להגיע אליהם קודם. לכן, משך הטיפול משתנה מאדם לאדם.


לקביעת טיפול פסיכולוגי באזור השרון והסביבה, צרו קשר:


הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר