פ"ת, חולון, ראשל"צ, רעננה 076-5994099
דף הבית
פסיכיאטריה
הפרעות בתפקוד המיני

הפרעות בתפקוד המיני

ייעוץ זוגי במרכז

על ויאגרה כולנו כבר שמענו, וכך גם על תרופות של חברות מתחרות שתפקידן להביא לאותה תוצאה: שיפור בתפקוד המיני הגברי, אך לפני שפונים אל הכדור הכחול ישנם כמה דברים שחשוב להתייחס אליהם תחילה. מתי לוקחים כדורים לשיפור התפקוד המיני? מהם הגורמים להפרעות בתפקוד המיני והאם הגלולה מטפלת בכולם? מה עם הפרעות התפקוד המיני אצל נשים?

הפרעות בתפקוד המיני נהוג לחלק לכמה סוגים, כאשר בין המקורות השונים אשר יכולים להוביל להפרעות מסוג זה ניתן לכלול בעיות אמוציונאליות, גופניות, תרבותיות ובעיות פוסט טראומה. בנוסף, נהוג לחלק הפרעות בתפקוד מיני על פי שלב הופעתם, כך שבעוד שישנן הפרעות אשר מונעות מהאדם להגיע לשלב של הגירוי הראשוני, ישנן הפרעות שמופיעות רק בשלב הגעת האורגזמה. יש לעשות הבחנה בין הפרעות בתפקוד המיני של אישה – אלה יכולים לבוא לידי ביטוי בזיקפה (אימפוטנציה), בשפיכה – חוסר יכולת להגיע לשפיכה או שפיכה מוקדמת, כאשר לעיתים ישנן הפרעות במסגרתן הגבר מתקשה לחלוטין לגעת באישה. אצל אישה הפרעות בתפקוד מיני מגיעות בכאבים המתלווים לחדירה, חוסר חשק מיני וקושי להגיע לאורגזמה.

כל מקרה של הפרעות בתפקוד מיני יש לבחון לגופו שכן הטיפול צריך להעשות בהתאם למקור הבעיה. כך למשל ישנם מקרים בהם הפרעות בתפקוד המיני נובעות כתוצאה מנטילת נוגדי דיכאון, ישנם מצבים בהם הפרעות בתפקוד המיני נובעות כתוצאה מטראומה שעבר האדם בעבר ולעיתים מדובר על בעיה עם כלי הדם המהווה את המקור.

 

טיפול תרופתי בתפקוד מיני

הטיפול בהפרעות בתפקוד המיני נעשה בעיקר במסגרת טיפול פסיכולוגי במהלכו מאבחן הפסיכולוג את מקור הבעיה ועובד עם המטופל על שיפור המצב ומציאת פתרון לבעיה, כאשר במקרים בהם ישנו צורך תרופתי כמו במקרים של מחלות דם. לעיתם עקב טיפול בתרופות פסיכיאטריות שונות נגרמות תופעות לוואי של הפרעות בתפקוד המיני כגון אימפוטנציה, במקרים האלו הפסיכיאטר המטפל מספק טיפול תרופתי נוסף כדוגמת ויאגרה וסיאליס.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מעוניינים שנצור קשר?

Location Map
וואטסאפ התקשרו צרו קשר